نازنین رقیهنازنین رقیه، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 10 روز سن داره

خاطرات نازنین رقیه

ناناز در ماه پنجم هفته سوم

1390/9/27 13:15
507 بازدید
اشتراک گذاری

 

کودک شما چگونه رشد می کند؟

استفاده از يك برنامه منظم براي شبها كه مثلا مي تواند شامل حمام رفتن يا خواندن داستان باشد، كودك شما را براي خوابيدن آماده مي كند. بهتر است به صورت مرحله به مرحله كودك را براي خواب آماده كنيد: به او غذا بدهيد، او را حمام كنيد يا فقط آبي روي بدنش بريزيد، لباسهايش را بپوشانيد، با او به آرامي بازي كنيد، يك كتاب برايش بخوانيد، يا كمي آواز يا لالايي بخوانيد يا كمي موزيك بگذاريد و آنگاه او را بخوابانيد.
يك برنامه منظم و دوست داشتني، زمان كافي براي ايجاد ارتباط و پيوند بين شما و كودكتان فراهم مي كند. ممكن است برنامه شبانه را با همسر خود به اشتراك بگذاريد: شما كودك را به حمام ببريد، همسرتان برايش داستان بخواند و.... يا اينكه شما و همسرتان مي توانيد خواباندن كودك را يك شب در ميان بر عهده بگيريد.

زندگی شما: از خودتان مراقبت كنيد

پس از گذشتن دوران اوليه پس از زايمان و مرحله نسبتا دشوار عادت كردن به زندگي با كودك جديد، بسياري از والدين به نقطه اي مي رسند كه احساس مي كنند دوباره به زندگي واقعي و دنياي بسيار بزرگ اطراف خود وارد شده اند؛ دنيايي كه پس از تولد كودك موقتا آنرا ترك كرده بودند. مراقبت از كودك مي تواند كاري بسيار سنگين و همچنين هميشگي باشد كه ممكن است كاملا با مسووليت شما در محل كار (مخصوصا اگر شغل شما هدفمند بوده و يا مستلزم روابط زياد با ساير بزرگسالان باشد) متفاوت باشد.
به شش طريق زير مي توانيد تعادل نسبي را برقرار كنيد:
1- به يكي از گروههاي مربوط به والدين بپيونديد: به دنبال گروههايي بگرديد كه علائق شما را تامين كرده و با فعاليتها و منابع خود از شما حمايت مي كنند. در روزنامه هاي محلي، كتابخانه مسجد يا دفتر پزشكان متخصص اطفال به دنبال اعلاميه هاي مربوط به جلسات اين گروهها بگرديد. ممكن است گروههاي مخصوصي براي مادراني كه فرزندان خود را با شير مادر تغذيه مي كنند، مادران شاغل، مادراني كه به كتاب خواندن براي كودكانشان علاقه دارند، مادران خانه دار و... وجود داشته باشد. شما مي توانيد يك گروه مناسب را در نزديكي خود پيدا كنيد.
2- در اينترنت بگرديد: از طريق ايميل با دوستان و افراد فاميل خود در تماس باشيد، در سايتهاي مخصوص كودكان با ساير والدين آشنا شويد يا اينكه فقط اخبار را در سايتهاي خبري بررسي كنيد.
3- مقداري از وقتتان را به خودتان اختصاص دهيد: حداقل يكبار در هفته به خودتان استراحت بدهيد. بهتر است كه هر روز نيم ساعت وقت را به خودتان اختصاص دهيد؛ كه مي تواند در زمان استراحت نيمروزي يا پياده روي باشد.
- خواندن را فراموش نكنيد: هنگامي كه كودك شما در خواب است، يك كتاب يا مجله بخوانيد. حتي اگر هر روز فقط بتوانيد چند صفحه هم بخوانيد براي اينكه به دنياي داستان پناه ببريد و يا يك چيز جديد ياد بگيريد كافي است.
5- يك دفترچه خاطرات يا وبلاگ درست كنيد: ممكن است دوست داشته باشيد خاطرات خود را به طور عمومي و همگاني بنويسيد يا اينكه آنها را به طور محرمانه و خصوصي براي خودتان نگه داريد. در هر حال نوشتن اين خاطرات مي تواند به حفظ سلامت رواني شما كمك كند.
6- با يك نفر كه همسن خودتان است صحبت كنيد: صحبت كردن با يك دوست، آشنا يا همسرتان از طريق تلفن يا به صورت مستقيم و رو در رو مي تواند توان و نيروي جديدي به شما ببخشد؛ خصوصا اگر موضوعات مربوط به كودكتان را براي چند دقيقه كنار بگذاريد و درباره آنها صحبت نكنيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامانی درسا
27 آذر 90 13:55
مطالبت کامل و آموزنده بود به وقت پنح ماهگی دختری حتما" ازش استفاده میکنم . نازنین خانومی یک دنیا عشق و به وب دختری هم سر بزنید . خوشحال میشیم .
مامانی درسا
28 آذر 90 1:52
عزیزم با افتخار لینکتون کردم . نازنین خاله رو بوسه بارونش کنید.